“Wat mij aansprak bij jouw dienstverlening was de persoonlijke benadering. De belofte van een volledige focus. Doorslaggevend voor mij was dat je ook moeilijke profielen in kan vullen, niet alleen de standaard vacatures.”
“Dat je maar alleen bent? Daaraan heb ik nooit gedacht. Ik heb bovendien betere ervaringen met kleinere partijen dan met grote partijen. Dus toen we gingen samenwerken stond ik er heel open in. Ik dacht: laat maar zien wat je kan. Daarbij werk je op een open manier. In de beginfase bleef ik goed aangesloten, maar ik hoef daarbij geen contact om het contact te hebben. Ik heb toen bij je aangegeven dat ik geen behoefte heb aan een evaluatie na ieder gesprek. Dat pakte je goed op.
Want dat je de time-to-hire zo kort mogelijk houdt, is prima. Je focust je op het proces, zit er bovenop. Dat is goed, maar de reactietijd zal per bedrijf verschillen. Ik ben afhankelijk van veel mensen, vanuit verschillende locaties en kan niet altijd een terugkoppeling geven binnen een bepaalde tijd. Het is een facilitair iets, het is geen onwil. Ik snap natuurlijk dat er bovenop zit, want dat moet je in deze tijd en in deze markt.
Je hebt bij ons drie functies op cruciale plekken ingevuld, die stonden bij ons meer dan een half jaar open. Daarvoor hadden we alle kanalen ingezet, maar het bracht ons niet de gewenste kandidaat. En we weten… als ze bij ons éénmaal aan tafel komen zitten dan zijn ze enthousiast. Maar dan moeten ze wel eerst aan tafel komen. Het zegt ook iets over onze samenwerking dat je een kandidaat zelfstandig naar een gesprek stuurt zonder daarbij zelf mee te komen. Je kent ons bedrijf goed en weet welke kandidaten daarbij zouden passen.
Vaak had je de kandidaat al gesproken als ik jou belde om het gesprek te evalueren. Het is een beetje de rode draad van jouw aanpak: je gaf mij het idee dat je alleen voor mij aan het werk was. Dat maakt de aanpak van Stael Recruitment ook uniek, zeker bij dit soort moeilijk in te vullen functies zijn de trajecten intensief. Jouw aanpak is dan eerder gebaseerd op een functie, niet op een bedrijf.
Een verbeterpunt in jouw aanpak is uiteraard de prijs, dat is een inkoppertje. Een grapje hoor, want op het moment dat het goed is, dan betalen we daar ook voor. En wat we ook belangrijk vinden is dat je twee belangen dient. Je legt een potentiële werknemer op een transparante manier uit wat de mogelijkheden zijn van ons bedrijf. Dat is belangrijk. De plus- en minpunten benoemen, waarbij je de eventuele match tussen de kandidaat en het bedrijf goed aanvoelt.”